سیستم مدیریت متمرکز دسترسی های سازمان

امروزه سازمان‌ها برای مدیریت یکپارچه هویت و دسترسی کاربران به منابع و خدمات مبتنی بر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، با چالش‌های متعددی مواجه می‌باشند که دغدغه‌هایی جدی از دو جنس امنیت و کارایی ایجاد نموده‌اند. این امر به‌ویژه در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ که تعداد و تنوع قابل ملاحظهای از منابع، سرویس‌ها و برنامههای کاربردی IT را دارا بوده و همچنین دارای تعداد زیادی پرسنل و کاربر درون سازمانی و برون سازمانی از نوع مشتری یا همکار هستند، اهمیت مضاعفی پیدا میکند.

تحولات اساسی و سریع در ابعاد مختلف مربوط به مدیریت دسترسی‌ها – شامل:

  •       تنوع مورد اشاره انواع کاربران که هر یک مستلزم تعریف خط ‌مشی‌های دسترسی خاص خود هستند؛
  •       تنوع و گستردگی و پیچیدگی انواع برنامه‌های کاربردی و منابع شبکه‌ای که ارائه خدمت می‌کنند؛
  •       تنوع بسترهای ارتباطی کاربران شامل شبکه‌های سازمانی، شبکه‌های اجتماعی، رایانش ابری و ارتباطات موبایلی؛
  •       پیشرفت کیفی و تعدد کمی قابل توجه در انواع تجهیزات مورد استفاده کاربران برای اتصال به منابع و سرویس‌ها که در دنیای امروز شامل PC و Laptop و تبلت و موبایل و حتی تجهیزات هوشمند از نوع پوشیدنی می‌باشند؛

لذا همه این موارد موجب شدهاند تا به‌کارگیری راهکاری جامع و کارآمد مدیریت کاربران و دسترسیهای آن‌ها، به یک الزام مهم و ضروری تبدیل شود. در این شرایط، سازمان‌ها می‌بایست نیازمندی‌های کسب‌وکاری خود را از قبیل مدیریت وظایف (Role Management)، انواع گزارش‌های انطباق (Compliance) و ممیزی (Audit) مبتنی بر الزامات قانونی و استانداردهای فنی مختلف و همچنین نیازمندیها برای یکپارچه‌سازی کاربران مختلف را مشخص کنند. 

ابداع و ارائه راهکارها و محصولاتی با عنوان مدیریت هویت و دسترسی یا Identity and Access Management که به‌‌اختصار IAM نامیده می‌شوند، پاسخ صنعت فناوری اطلاعات به این نیاز و دغدغه بوده است.  این شرکت با مقایسه تمامی ابزارها بهترین آنان را انتخاب و ارائه می نماید.